Nuffnang Ads

Friday, June 29, 2012

Angkara manusia yg bertopengkan haiwan


Mayat bayi reput punca bau busuk
Oleh Adnan Ibrahim

2012/06/29

KLUANG: Bau busuk yang menusuk hidung dari belakang sebuah gerai di Kampung Baru di sini, membawa kepada penemuan mayat bayi yang ditanam sejak dua bulan lalu.

Mayat bayi yang dipercayai ditanam sejurus dilahirkan itu ditemui dalam keadaan sudah reput dan tinggal tengkorak serta rangka dalam bungkusan plastik berwarna merah.
Perbuatan berkenaan terbongkar Isnin lalu, selepas polis menggali kawasan berkenaan selepas menerima maklumat daripada orang awam.
Susulan penemuan itu, polis menahan seorang gadis berusia 16 tahun untuk membantu siasatan.

Gadis yang ditahan reman itu disiasat mengikut Seksyen 318 Kanun Keseksaan kerana menyembunyikan kelahiran.

Dia juga bakal berdepan siasatan mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh, jika bedah siasat yang dijalankan mendapati bayi itu dibunuh sebelum ditanam.

Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd Ali, berkata pihaknya menggali lokasi itu selepas mendapat maklumat awam. 
“Apabila digali, polis menjumpai satu plastik merah berisi tengkorak dan tulang yang sudah reput dipercayai manusia. Berikutan itu, kita menahan gadis berusia 16 tahun dipercayai ibu bayi yang dijumpai.

“Bedah siasat mendapati tulang yang dijumpai itu adalah rangka bayi yang baru dilahirkan dan berada dalam keadaan cukup sifat sebelum ditanam pada pertengahan April lalu,” katanya.

Abdul Majid berkata, gadis terbabit tinggal bersama bapanya, seorang duda yang dipercayai tidak mengetahui bahawa anaknya mengandung dan melahirkan anak.
“Selain menahan gadis berkenaan, polis juga sedang mencari teman lelakinya yang sudah dikenal pasti untuk membantu siasatan,” katanya.

pasti anda rasa HEBAT