Nuffnang Ads

Thursday, July 5, 2012

Hilangkan PANAU...




Pilihan Petua Untuk 

Menghilangkan Panau

Petua 1: Tumbuk beberapa ketul lengkuas dan perah airnya. Sapu air lengkuas pada kulit yang terkena panau. Ketika mengamalkan petua ini hendaklah tidak memakan sebarang lengkuas.

Petua 2: Tumbuk daun pinang hingga lumat dan sapukan pada bahagian yang terkena panau.

Petua 3: Tumbuk beberapa helai daun belimbing hingga lumat. Campurkan dengan asam jawa dan sedikit beras. Kemudian Tampalkan ramuan pada bahagian kulit berpanau. Lakukan setiap hari sehingga panau tersebut hilang.

Petua 4: Tumbuk beberapa helai daun lengkuas, ambil airnya dan sapukan pada tompok-tompok panau. Lakukan beberapa kali. Untuk mempercepatkan kesannya, elakkan mengambil makanan yang menggunakan lengkuas.

Petua 5: Campurkan secekak daun kesum dengan sedikit minyak tanah. Gosokkan pada bahagian yang mempunyai panau setiap hari sehingga panau itu sembuh.

Petua 6: Tumbuk lumat beberapa helai daun gelenggang. Sapu pada panau dan biarkan selama 25 minit sebelum dicuci bersih. Amalkan selalu sehingga panau hilang.

Petua 7: Ambil air perahan buah pinang dan sapukan pada bahagian yang berpanau. Amalkan berulang kali sehingga berhasil

Petua 8: Tenyehkan pucuk lada pada kulit yang berpanau sambil berselawat. Amalkan selalu.

Petua 9: Tumbuk 2 ulas bawang putih dan sedikit halia. Sapukan pada bahagian yang berpanau. Lihatlah hasilnya dalam beberapa hari

Petua 10: Tumbuk halia sebesar ibu jari hingga lumat.Tempelkan halia ke bahagian kulit yang berpanau selama 15 hingga 20 minit.

pasti anda rasa HEBAT